Храна богата со здрави масти

На интернет може да најдете голем број на информации според кои исхраната која содржи мал процент на масти e најдобар начин за намалување на тежината, регулирање на холестеролот и спречување на некои здравствени проблеми. Според професионалните нутриционисти и спортски тренери конзумирањето на здрави масти и избегнувањето на транс мастите е далеку поважен фактор за намалување на килограмите и регулирање на холестеролот во однос на исхраната со мал број на масти. Конзумирањето на здрави масти е неопходно за правилна апсорција на витамините во нашето тело, правилна нервна активност, одржување на здрави клетки, побрзо и подобро заздравување на повредите и здрав имунолошки систем. Избегнување на храната која содржи транс масти и конзумирање на храна богата со мононезаситени и полинезаситени масти ќе овозможи регулирање на холестеролот и намалување на ризикот од болестите поврзани со нездравата и неправилна исхрана. Сите активни вежбачи треба да конзумираат околу 1 грам здрави масти за секој килограм телесна тежина.

Во продолжение е исхраната која е лесно достапна и содржи голем процент на здрави масти.

Риба

Рибата природно содржи високо количество на омега 3 масни киселини. Мастите кои ги содржи рибата спаѓаат во категоријата на здрави масти кои придонесуваат за подобрување на здравјето на срцето и подобрување на работата на мозокот. Според светските здравствени организации се препорачува да се конзумираат најмалку 2 порции (од најмалку 100-150 грама) на риба неделно, додека сите активни вежбачи може да внесуваат 1-2 порции повеќе. Најдобро е да се конзумира печена или варена.

Најлесно достапни видови на риби кои ги препорачувам се лосос, скуша, туна, пастрмка, ослич. 

Семиња и ленено семе

Семињата како што се семките од сончоглед, тиква, сусам заедно со лененото семе претставуваат одличен извор на здрави масти кои го намалуваат холестеролот. Лененото семе исто така содржи и голема количина на растителни влакна и претставува одличен додаток при подготвување на салати и некои пецива. Тие исто така содржат и корисна количина на витамини, минерали, протеини и есенцијални масни киселини. Семките од тиква се сметаат за еден вид супер храна бидејќи содржат одлична количина на глутамин, аланин, глицин и поголема количина на цинк.

Авокадо

 

Покрај тоа што авокадото ја подобрува и одржува работата на срцето и го намалува лошиот холестерол (LDL), тоа исто така содржи и висока количина на здрави масти кои помагаат во одржување на преносот на информации во нашиот нервен систем и ја подобруваат апсорцијата на хранливи материи од страна на телото.

Јаткасти плодови

Сите видови на јаткасти плодови се корисни за срцето и содржат  голема количина на витамини, протеини, минерали, амино киселини и здрави масти. Без некое размислување може да вметнете бадеми, индиски ореви, лешник, фстак и ореви во вашата секојдневна исхрана. Треба да се напомене дека и покрај тоа што се богати со здрави масти тие исто така се и многу калорични, па поради тоа препорачувам умерено внесување од 40-50 грама дневно.

Јајца

Јајцата се едни од ретките видови на храна кои би можеле да се наречат како супер-храна. Јајцата покрај тоа што се еден од најквалитетните извори на протеини, тие изобилуваат со големо количество на витамини и здрави масти. Јајцата го зголемуваат добриот холестерол ( DHL ) , со тоа го намалуваат ризикот од срцеви заболувања, мозочен удар и разни здравствени проблеми. 

Иван Митев

Фитнес инструктор во Synergy Fitness & Spa

Роналдињо љубоморен на еден фудбалер (ВИДЕО)

Роналдињо е голем обожавател на Англиската Премиера лига во која претходната сезона видел еден гол каков одсекогаш сакал да постигни. Се случил на утакмицата Crystal Palace и Tottenham во која победа славеа Tottenham со резултат 1:3. Роналдино беше воодушевен од голот на Dele Alli.

"Морам вас да ви признаам дека сум љубоморен на Али поради тој гол, за кој е тешко да најдам вистински зборови. Тоа беше мајсториски како што одсекогаш сакав да постигнам", кажал Роналдињо

 

Научниците откриваат: Ова е совршениот облик на женски гради.

Се мисли  дека овој облик на гради најмногу го привлекува машкото внимание, а ова го откриваат токму научните истражувања.Како британските пластични хирурзи би имале колку што е можно подобар образец за употреба во реконструктивната хирургија којашто ја применуваат над пациенти заболени од карцином на дојката, коишто се подвргнале на мастектомија, било спроведено и истражување, сè со цел да се добие визија за совршениот облик на женските гради.

Во истражувањето, чиишто резултати се објавени и во научниот магазин "Пластична и реконструктивна хирургија", испитани биле повеќе од 1.300 мажи, жени и хирурзи, коишто морале да прегледаат повеќе фотографии, а на крајот и да ги одредат совршените пропорции на женските гради.

На крајот, сите три групи го избрале токму природниот облик, налик на оној на античката грчка скулптура на Милоска Венера или "Афродита од Милос" — античка статуа и едно од најпознатите дела од скулптурата од стара Грција, која е денес еден од најпознатите експонати во Лувр во Париз.

 

Значи, иако можеби помисливте дека ќе победат бујните вештачки деколтеа, овојпат сепак победуваат природните гради, со какви што секако не може да се пофалат голем број на актерки и старлети!

За секунда имаше одговор: Најбрзо решена задача во квиз! (видео)

На вториот натпревар полуфиналистите во српскиот квиз Сложувалка, Никола Стојменовиќ и Милица Марковиќ, се соочија со „претежок“ предизвик во играта Мој број. Бројот кој го избра Милица како задача, ги насмеа сите.

Погледнете зошто во 04:47

Најчитани

Твитови