Импресионирачки придобивки за здравјето што ги нуди зелката

Честопати зелката е зеленчук што е потценуван и не е толку обожаван во исхраната. Сепак, таа има огромна богата нутритивна понуда за здравјето. Таа припаѓа на групата зеленчуци како што се брокулата и карфиолот. Кај нас се застапени зелената и виолетовата зелка, а може да се консумира готвена или како салата.

Зелката е богата со витамини и минерали. Доволни ќе ви бидат само овие девет причини, зошто да ја вклучите почесто во вашиот режим на исхрана.

1. Зелката е богата со витамини

Покрај ниското ниво на калории, зелката има импресивен нутритивен профил. Околу 90 грама зелка содржат:

l калории – 22;

l протеини – еден грам;

l влакна – два грама;

l витамин К – 85 отсто од препорачаната дневна доза;

l витамин Ц – 54 отсто од препорачаната дневна доза;

l фолна киселина – десет проценти од препорачаната дневна доза;

l манган – седум проценти од препорачаната дневна доза;

l витамин Б6 – шест проценти од препорачаната дневна доза;

l калциум – четири проценти од препорачаната дневна доза;

l калиум – четири проценти од препорачаната дневна доза;

l магнезиум – три проценти од препорачаната дневна доза.

Зелката содржи и микронутритиенти, како што се витаминот А и железо. Како што може да се забележи богата е со витамин Б6 и фолна киселина, кои се доста важни за нормално функционирање на човековиот организам. Одлични се за енергија, за забрзување на метаболизмот, но и за нормално функционирање на нервниот систем.

Содржи моќни антиоксиданти како што се полифенолите и елементите на сулфурот. Познато е дека антиоксидантите го чуваат телото од штетата предизвикана од слободните радикали. Слободните радикали се оштетувачи на клетките во организмот.

Нејзиното изобилство со витамин Ц, освен што го штити срцето штити и од одредени видови канцер. Овој витамин е одличен за видот, но и во борбата со вируси и грип.

2. Помага при воспаленија

Воспаленијата не се секогаш лоши. Всушност, човечкото тело создава реакција на воспаленијата за да се заштити од инфекции и да го забрза заздравувањето. Па, така, акутните воспаленија всушност се добар одговор на повреда или инфекција.

Од друга страна, пак, хроничните воспаленија што се случуваат подолго време се поврзуваат со многу болести, како што се срцевите но и многу други.

Зеленчуците како што е зелката содржат моќни антиоксиданси за кои веќе е докажано дека го намалуваат хроничното воспаление.

Всушност, истражувањата покажуваат дека јадењето зелка и зеленчук од нејзината група, го намалува воспалението.

Една студија направена на илјада жени од Кина, кои јаделе големо количество зелка, покажала дека тие имаат пониско ниво на воспаление споредено со оние што не јаделе.

Малите кучиња се поагресивни

И покрај верувањата дека најагресивни и најопасни кучиња се бул-териерите (пит бул, стафордски териер), доберманите и ротвајлерите, ново американско истражување посочува дека најопасни се малите раси. Трудот е објавен во списанието „Аплајд енимал бихејвиор сајенс“, а спроведен од Универзитетот на Пенсилванија.

Тоа опфатило 6.000 испитаници, сопственици на 33 раси кучиња, и се покажало дека најагресивно куче е – дакелот (познат и како јазавичар). Според наводите, секој петти дакел гризнал непознато лице или нападнал друго куче, а секој дванаесетти го нападнал својот сопственик. На второ место е чивавата, а трети е „Џек Расел“ териерот.

Најнеагресивни се басетите, златните ретривери, лабрадорите, сибирските хаски и англиските кратковлакнести борзои. Бул-териерите и ротвајлерите се некаде на средина, а некои и под просекот. Научниците напомнуваат и дека за нападите на оние „големите кучиња“ нај многу се говори оти тие се посилни и поопасни од другите.

Истражување: Малите кучиња се поагресивни | opserver.mk

Карлеуша се смири со најголемата ривалка, познати деталите

Кристина Киа Коcкар и Јелена Карлеуша се смирија.
 
Фолк дивата одлучи да ги „закопа военаите секири“ заради мајката на Киа која во младоста му помагала на нејзиниот сопруг Душко.

– „Никогаш не мислев ништо лошо, без врска се препукувавме … Бев културна, постојано велев дека тоа е само шоубизнис. Имаше една работа што многу ми пречеше, но сега нема да зборувам за тоа. Било, па поминало. На Карлеуша и се случи трагедија во случајот со мајка и, па јас не продолжив повеќе да полемизирам со неа. Потоа видов дека на Инстаграм Јелена ми ја лајкнала нејзината песна што јас ја изведував. Јас на настапите пејам дури четири нејзини песни“  – изјави Киа за српски „Гламур“.

Решете го стресот на работа со овие едноставни трикови!

Овие совети ќе ви помогнат да не се нервирате премногу на работното место…

Три четвртини од жените чувствуваат стрес на работното место и сметаат дека токму тој го загрозува здравјето и го убива расположението. Нешто помал број (но сепак значаен) се оние кои поради стресот со кој се соочуваат секојдневно развиваат сиптоми на депресија. Со оглед на состојбата во друштвото, мал број на работни места и силната конкуренција разбирливо е зошто толку многу стресот е присутен. Се обидовме да пронајдеме решенија што ќе ви помогнат засекогаш да го победите стресот:

Земете пауза!

Иако понекогаш се чини дека тоа ќе предизвика катастрофа од поголеми размери ако го напуштите работното место, тоа нема да се случи. Направете пауза од половина час, прошетајте, јадете ужина во мир или разбистретете ја главата на свеж воздух. Тргнувајќи се од стресната средина, па макар и на кратко, ќе ве опушти, ќе се смирите и ќе ги наполните батериите, а со тоа ќе бидете и продуктивни.

Џвакајте!

Бројни студии покажале дека гумите за џвакање го намалуваат стресот за дури 17%, а освен тоа што смируваат, за дури 67% ги подобруваат мултитаскинг способностите.

Најчитани

Твитови